Co je to SRS? Funkce, druhy, a jak to funguje

Co je to SRS? Funkce, druhy, a jak to funguje

SRS (Supplemental Restraint System) je systém pasivní bezpečnosti určený pro ochranu řidiče a cestujících v případě nouzové situace.  

 Do prvků SRS patří: 
  • přední a boční airbag; 
  • aktivní opěrky hlavy;
  • napínače bezpečnostních pásů;
  • snímače;
  • řídící modul.

SRS komponenty mohou být instalovány v různých částech auta – pod kapotou, v sedadlech, a také na středové konzole. 

SRS snímače měří parametry pohybu auta a snímají polohu lidí v kabině auta. Informace se pošlou do řídícího modulu, který doručí příkaz operačním jednotkám.  

V případě nouzové situace, například když auto narazí do překážky při jízdě 50 km/h a rychleji, se aktivují snímače bezvládnosti. Ve výsledku modul aktivuje hnací články airbagů. Takto se airbag nafoukne.  

Modul aktivuje hnací články airbagů

Nafouknutí airbagu se provádí pomocí suchého plynu uloženého v kapslích: pod vlivem elektrického impulsu kapsle roztaje, a plyn se uvolní a zaplní celý airbag. 

 Hnací články se neaktivují, jestliže: 
  • auto narazí do měkkého předmětu;
  • náraz přijde zezadu (aktivují se aktivní opěrky hlavy);
  • náraz přijde zboku a nejsou zde boční airbagy. 

Samostatné snímače snímají, zda se osoba připoutala nebo ne. Stupeň napnutí bezpečnostních pásů lze zvětšit po získání příslušného signálu z SRS modulu. 

SRS systém spolupracuje s centrálním zamykáním: dveře, které byly v okamžiku nehody zamčené, se po signalizaci systému SRS odemknou. Záchranářům to dá možnost přístupu ke zraněným.

Váš profil je váš osobní asistent.

Sleduje výdaje na auto, zapisuje do servisní knihy a plánů výměny dílů a ukládá oblíbené materiály, poznámky a dokumenty