
SRS (Supplemental Restraint System) je systém pasivní bezpečnosti určený pro ochranu řidiče a cestujících v případě nouzové situace.
Do prvků SRS patří:- přední a boční airbag;
- aktivní opěrky hlavy;
- napínače bezpečnostních pásů;
- snímače;
- řídící modul.
SRS komponenty mohou být instalovány v různých částech auta – pod kapotou, v sedadlech, a také na středové konzole.
SRS snímače měří parametry pohybu auta a snímají polohu lidí v kabině auta. Informace se pošlou do řídícího modulu, který doručí příkaz operačním jednotkám.
V případě nouzové situace, například když auto narazí do překážky při jízdě 50 km/h a rychleji, se aktivují snímače bezvládnosti. Ve výsledku modul aktivuje hnací články airbagů. Takto se airbag nafoukne.

Nafouknutí airbagu se provádí pomocí suchého plynu uloženého v kapslích: pod vlivem elektrického impulsu kapsle roztaje, a plyn se uvolní a zaplní celý airbag.
Hnací články se neaktivují, jestliže:- auto narazí do měkkého předmětu;
- náraz přijde zezadu (aktivují se aktivní opěrky hlavy);
- náraz přijde zboku a nejsou zde boční airbagy.
Samostatné snímače snímají, zda se osoba připoutala nebo ne. Stupeň napnutí bezpečnostních pásů lze zvětšit po získání příslušného signálu z SRS modulu.
SRS systém spolupracuje s centrálním zamykáním: dveře, které byly v okamžiku nehody zamčené, se po signalizaci systému SRS odemknou. Záchranářům to dá možnost přístupu ke zraněným.
Komentovat