DTC P0010 se spustí, když se objeví otevření nebo zkrat v aktivačním prvku polohy vačkového hřídele, který je umístěn na straně prvního válce motoru. Indikuje, že selhání bylo detekováno v systému variabilního časování ventilů.
Příčiny chyby P0010Indikuje selhání v elektrickém okruhu řídícího ventilu v systému variabilního časování ventilů.
Selhání solenoidu je obvykle způsobeno otevřeným okruhem nebo zkratem ve vnitřní cívce, zablokovanými pohyblivými díly vlivem kontaminace, selháním elektrického obvodu nebo ucpanými olejovými kanálky. Kód se také může objevit vlivem ztráty synchronizace vačkového a klikového hřídele, nebo vlivem selhání snímače polohy.
Nejprve resetujte chybu použitím skeneru OBD2 a poté s autem udělejte testovací jízdu. Po otestování znovu zkontrolujte chybové kódy, abyste mohli identifikovat a najít hlavní příčinu problému a chyby. Po opravě systému vymažte paměť palubního počítače pomocí skenovacího nástroje.
Ano, můžete. Zvýší se tím však spotřeba paliva a jedovatost výfukových plynů. Následně vozidlo neprojde přes STK kontrolu. Proto se doporučuje co nejdříve kontaktovat autoservis.
Závisí to na příčině a množství práce potřebné k opravě jednotky. Váš mechanik vám sdělí přesnou cenu po dokončení důkladné kontroly.
Chybový kód P0010 - Obvod ovladače polohy vačkového hřídele (ústí 1) se může vyskytnout u kteréhokoli vozu, ale nejčastěji se objevuje u následujících aut:
Pokud se na tvém autě objeví kód P0010, ujisti se, že je diagnostika provedena správně a chyba je stále relevantní. Zkontroluj příznaky spojené s tímto problémem a prozkoumej možnosti jeho vyřešení.
Ptejte se nebo sdílejte vaše zkušenosti s opravami na fóru o autech. Přihlaste se k odběru aktualizací, abyste nepropásli naše nové návody.
Pro stažení aplikace:
Sleduje výdaje na auto, zapisuje do servisní knihy a plánů výměny dílů a ukládá oblíbené materiály, poznámky a dokumenty