Chybový kód P0130 - podrobný návod pro diagnostiku a opravu
- P0420
- P0171
- P0300
- P0113
- P0340
- P0335
- P0128
- P0172
- P0011
- P0016
- P0102
- P0135
- P0299
- P0301
- P0401
- P0430
- P0087
- P0101
- P0141
- P0174
- P0302
- P0303
- P0304
- P0441
- P0442
- P0700
- P0014
- P0031
- P0106
- P0118
- P0446
- P0500
- P0010
- P0122
- P0134
- P0138
- P0325
- P0341
- P0443
- P0017
- P0030
- P0037
- P0089
- P0100
- P0107
- P0108
- P0121
- P0130
- P0234
- P0403
- P0449
- P0507
- P0012
- P0036
- P0110
- P0123
- P0131
- P0170
- P0351
- P0380
- P0440
- P0496
- P0505
- P0562
- P0705
- P0741
- U0100
- P0013
- P0120
- P0132
- P0133
- P0136
- P0137
- P0193
- P0238
- P0305
- P0306
- P0336
- P0352
- P0400
- P0404
- P0463
- P0480
- P0504
- P0606
- P0001
- P0105
- P0115
- P0117
- P0175
- P0183
- P0191
- P0201
- P0327
- P0328
- P0402
- P0405
- P0444
- P0501
- P0521
- P0650
- P0720
- U0101
- P0000
- P0021
- P0073
- P0088
- P0093
- P0103
- P0140
- P0155
- P0161
- P0332
- P0342
- P0345
- P0353
- P0354
- P0406
- P0410
- P0571
- P0638
- P0715
- P0740
- U0026
- U0073
- P0032
- P0038
- P0051
- P0068
- P0116
- P0125
- P0139
- P0202
- P0203
- P0204
- P0222
- P0230
- P0322
- P0339
- P0343
- P0344
- P0365
- P0411
- P0421
- P0506
- P0520
- P0597
- P0603
- P0607
- P0641
- P0670
- P0685
- P0717
- P0730
- U0001
- P0008
- P0015
- P0018
- P0022
- P0069
- P0157
- P0158
- P0190
- P0200
- P0223
- P0235
- P0236
- P0237
- P0243
- P0315
- P0316
- P0320
- P0330
- P0481
- P0522
- P0523
- P0600
- P0601
- P0683
- P0722
- P0731
- P0743
- P0753
- U0121
- U0155
- U0401
- U3000
- P0046
- P0053
- P0054
- P0057
- P0090
- P0098
- P0104
- P0112
- P0154
- P0192
- P0307
- P0308
- P0321
- Nebyly nalezeny žádné shody
- Nebyly nalezeny žádné shody
P0130: význam, příčiny, opravy
DTC P0130 indikuje nízké napětí v okruhu prvního ústí kyslíkového snímače umístěného proti proudu katalyzátoru. V tomto případě se mohou objevit přidružené chybové kódy, včetně: P0131–P0135, P0171, a P0175.
Co způsobí objevení kódu P0130?- Poškozený konektor kyslíkového snímače nebo jeho spontánní odpojení.
- Tepelné poškození zařízení, ztráta výkonu snímacího prvku snímače.
- Poškozené elektrické vedení mezi snímačem a EŘJ.
- Selhání palivového čerpadla nebo ucpaný filtr.
- Nesprávný provoz regulátoru tlaku paliva.
- Únik v palivovém nebo sacím systému.
- Selhání snímačů hmotnosti vzduchu (MAF) nebo absolutního tlaku v sacím sběrném potrubí (MAP).
- Selhání systému odvětrání palivové nádrže.
- Na palubní desce se objeví indikátor „Kontrola motoru“.
- Problémy se startováním motoru a náhlé zhasínání.
- Zvýšená spotřeba paliva.
- Nestabilní chod motoru při vysokých otáčkách.
- Narušená dynamika vozidla a snížený výkon motoru.
- Hustý kouř vycházející z výfuku.
Nejprve zapojte OBD2 skener do vozidla a proveďte diagnostiku. Vymažte chybové kódy a udělejte si testovací jízdu. Potom znovu naskenujte. Pokud se objeví znovu, zkontrolujte vodič kyslíkového snímače a kolíky konektoru, zda nejsou poškozeny. Podle potřeby je vyměňte.
Následně změřte napětí a odpor v kyslíkovém snímači a porovnejte získané údaje s hodnotami, které jsou uvedeny v návodu k opravě vozidla. Pokud se hodnoty neshodují, nainstalujte novou součástku. Rovněž zkontrolujte výkon snímače hmotnosti vzduchu a integritu těsnění nasávacího sběrného potrubí. Opravte všechna poškození.
Co znamená kód P0130?
Indikuje, že elektronická řídicí jednotka dostává nesprávné signály z prvního kyslíkového snímače. Často je to spojeno s přepnutím do režimu nouzového provozu, což má vliv na výkon a spotřebu paliva.
Mohu jezdit autem, objeví-li se tento kód?
Jízda je možná, ale může způsobit poškození na katalyzátoru a komponentech motoru. Zvýšená míra výfukových plynů bude znamenat, že vozidlo neprojde přes každoroční kontrolu.
Jak ho odstraním?
Vyřešte problém a vymažte jej z paměti použitím OBD2 skeneru.
Kolik stojí oprava?
Vše závisí na specifikách selhání. Váš mechanik vám řekne přesnou cenu po uskutečnění všech kontrol.